Iterators


Tip
As mention before, an iterator can be used to navigate from the beginning to end of the container. An asterisk is places before an iterator to access the object in the container as shown in the problem below.
Como se mencionó anteriormente, un iterador puede ser usado para navegar desde el principio al final de un contenedor. Un asterisco se coloca antes de un iterador para tener acceso al objeto en el contenedor como se muestra en el problema de abajo.

Problem 1
Create project called Sumador as shown below to compute the summation of the elements of an array. Use the template vector and iterators.
Cree un proyecto llamado Sumado como se muestra debajo para calcular la suma de los elementos de un arreglo. Use la plantilla vector y los iteradores.

Sumador.cpp
void Sumador::Window_Open(Win::Event& e)
{
}

void Sumador::btAdd_Click(Win::Event& e)
{
     //__________________________________ Convert from text to vector
     vector<double> input;
     Sys::Convert::ToVector(tbxInput.Text, input);

     //__________________________________ Compute the summation
     double sum = 0.0;
     for(vector<double>::iterator i = input.begin(); i != input.end(); i++)
     {
          sum += *i; //An asterisk must be placed before the iterator to access the data
     }
     tbxOutput.DoubleValue = sum;
}

Sumador

Problem 2
Create project called Multiplier as shown below to compute the products of the elements of an array. Use the template vector and iterators.
Cree un proyecto llamado Multiplier como se muestra debajo para calcular el producto de los elementos de un arreglo. Use la plantilla vector y los iteradores.

Multiplier

© Copyright 2000-2019 Wintempla selo. All Rights Reserved. Sep 05 2019. Home