Variable


Variable

A variable allows the computer to store information in the memory of the computer. Each variable stores a value that is used during program execution. A variable has a name and a type. The figure shows a variable to store the age of a person. The keyword int is used to create a variable to store an integer number such as: 4, 20, 45, etc. The variable name is age and the initial value is set to 20. Note that the instruction ends with a semicolon.
Una variable permite almacenar información en la memoria de la computadora. Cada variable almacena un valor que es usado durante la ejecución del programa. Una variable tiene un nombre y un tipo. La figura muestra una variable para almacenar la edad de una persona. La palabra reservada int es usada para crear una variable para almacenar un número entero tal como: 4, 20, 45, etc. El nombre de la variable es age (edad en español) y el valor inicial se fija en 20. Observe que la instrucción termina con un punto y coma.

Variable

Tip
A variable is similar to when a human makes an effort to remember some sort of information. Even though humans can remember things without taking a specific action, computers always require the program declaring a variable so that the computer can reserve memory space for the variable.
Una variable es similar a cuando un humano hace un esfuerzo para acordarse de algún tipo de información. Aún cuando los humanos pueden recordar cosas sin tomar una acción específica, las computadoras siempre requieren que el programa declare la variable de tal modo que la computadora pueda reservar espacio en memoria para la variable.

Variable Name

A program variable requires a name so that the programmer and the computer can manipulate the value stored in the variable. The variable can have any name and the computer does not care about the name of the variable. However, the programmer must assign an appropriate name to the variable so that the code is easy to read.
Una variable de un programa requiere un nombre para que el programador y la computadora tengan forma de manipular al valor almacenado en la variable. La variable puede tener cualquier nombre y a la computadora no le importa el nombre de la variable. Sin embargo, el programador debe asignar un nombre apropiado a la variable de tal forma que el código sea fácil de leer.

Variable Type

The variable type indicates what type of information will be stored in the variable. Generally, the existing variable types in programming languages must allow mapping human events and objects to the language of the computer. The table below shows the most typical variable types.
El tipo de la variable indica que tipo de información se almacenará en la variable. Generalmente, los tipos de variables existentes en los lenguajes de programación deben permitir mapear eventos y objetos humanos al lenguaje de la computadora. La tabla muestra los tipos de variables más típicos.

Humans    Computers C++    Computers C#  
Integer numberintint
Fractional numberdoubledouble
Yes/Noboolbool
DateSYSTEMTIME or Sys::TimeDateTime
ColorCOLORREFSystem.Drawing.Color
Textwstring or wchar_tString or StringBuilder

Humanos    Computadoras C++    Computadoras C#  
número enterointint
número fraccionariodoubledouble
Sí/Noboolbool
FechaSYSTEMTIME or Sys::TimeDateTime
ColorCOLORREFSystem.Drawing.Color
Textowstring or wchar_tString o StringBuilder

Tip
To declare a variable, first decide what type of information will be stored in the variable, and then choose a name that best represents the variable. The table below shows some correct examples of variable declaration.
Para declarar una variable, primero decida qué tipo de información será almacenada en la variable, y entonces escoja un nombre que mejor represente la variable. La tabla mostrada debajo incluye algunos ejemplos correctos de declaración de variables.

Humans    Computers C++  
I have five childrenint childCount = 5;
She has two carsint numCars = 2;
Peter weights 100.5 poundsdouble peterWeight = 100.5;
Mary is sexybool isSexy = true;
He does not like pizzabool likesPizza = false;
His name is Johnwstring name = L"John";
The car is greenCOLORREF carColor = RGB(0, 200, 0);
His tie is blueCOLORREF tieColor = RGB(0, 0, 255);

Humanos    Computadoras C++  
Yo tengo cinco hijosint numHijos = 5;
Ella tiene dos carrosint numCarros = 2;
Pedro pesa 100.5 Kgdouble pesoPedro = 100.5;
María es sexybool esSexy = true;
A él no le gusta la pizzabool gustaPizza = false;
Su nombre es Juanwstring nombre = L"Juan";
El carro es verdeCOLORREF colorCarro = RGB(0, 200, 0);
La corbata es azulCOLORREF colorCorbata = RGB(0, 0, 255);

Tip
The COLORREF data type takes three values from 0 to 255. These values represent the tree basic colors: red (R), green (G) and blue (B). All colors can be expressed as a combination of the basic colors: red, green and blue.
El tipo de datos COLORREF tiene tres valores de 0 a 255. Estos valores representan los tres colores básicos: rojo (R), verde (G) y azul (B). Todos los colores pueden ser expresados como una combinación de los colores básicos: rojo, verde y azul.

Tip
In C# use the following code to set a color, the first byte is the alpha (transparency) and the example shows color red.
En C# use el siguiente código para fijar un color, el primer byte es el alpha (transparencia) y el ejemplo muestra el color rojo.

Program.cs
System.Drawing.Color color = System.Drawing.Color.FromArgb(0x78FF0000);


Problem 1
Complete the table.
Complete la tabla.

Humans           Computers        
There are two trains (hay dos trenes)                       
The dress costs 189.90 dollars (el vestido cuesta 189.90 pesos)                        
He is at his office (el está en su oficina)                       
She does not own a car (ella no tiene carro)                        
The dress is expensive (el vestido es caro)                        
The shirt is pink (la camisa es rosa)                        
The screen width is 7.5 inches (El ancho de la pantalla es 7.5 pulgadas)                        
She is taking two classes (Ella toma dos clases)                        
Her husband loves her (Su esposo la ama)                        
His likes his job very much (Le gusta mucho su trabajo)                        

Tip
Never use generic variable names such as: x, y, z, a, b, c, etc. You may use generic names only when these names are standard. For example, suppose that you would like to represent a point in a 2-dimensional space, in this case naming the variables x and y is correct.
Nunca use nombres genéricos para las variables de un programa, tales como: x, y, z, a, b, c, etc. Usted puede usar nombres genéricos solamente cuando estos nombres son estándar. Por ejemplo, suponga que usted desea representar un punto en un espacio de dos dimensiones, en este caso los nombres x y y para las variables son correctos.

Tip
Good programming techniques recommend assigning short and clear names to the variables of a program. Additionally, variables names can contain only numbers, letters and underscores. Last, variable names cannot start with a number.
Las buenas técnicas de programación recomiendan asignar nombres cortos y claros a las variables de un programa. Adicionalmente, los nombres de las variables pueden contener solamente números, letras y guión bajo. Por último, los nombres de las variables no pueden comenzar con un número.

Problem 2
Indicate whether the following statement is true or false: The int and double data types are equal because they are used to store numbers and can be used without any distinction. For instance, the age of a person can be stored in a variable of type int or double.
Diga si es cierto o falso: Los tipos de datos int y double son iguales ya que ambos almacenan números y pueden usarse sin ninguna distinción. Por ejemplo la edad de una persona se puede almacenar en una variable del tipo int o double.

Problem 3
Indicate whether the following statement is true or false: the bool data type can be used to store numbers in a similar way as the int data type, however, the bool data type is very popular because it can also store the values of true and false.
Diga si es cierto o falso: el tipo de datos bool se puede usar para guardar números tal como lo hace el tipo int, sin embargo el uso del tipo bool se encuentra muy difundido porque también es posible almacenar los valores de verdadero y falso.

Problem 4
Indicate whether the following statement is true or false: All variables must be declared before they can be used, that is, we have to assign a name and a type to each variable to declare it.
Diga si es cierto o falso: Todas las variables deben ser declaradas antes de ser usadas, esto es, hay que asignarles un tipo y un nombre.

Problem 5
Indicate whether the following statement is true or false: The names of the variables are completely independent of the data type that they stored. But long variable names may slow down the program.
Diga si es cierto o falso: Los nombres de las variables no tienen nada que ver con los tipos de datos que almacenan. Pero si el nombre de la variable es largo el tiempo de ejecución del programa también será largo.

Problem 6
Complete the table indicating if the variable declaration is correct.
Complete la tabla indicando si la declaración de la variable es correcta.

Humans           Computers            correct or incorrect  
There are five roads that goes to NYC (hay cinco carreteras que te llevan a NYC)int number = 5;                                    
He likes his car very much (Le gusta mucho su carro) bool likesHisCar = true;                        
The music is loud (la música esta fuerte)int loud = 20;                                    
Mary buys ten aspirins (María compra diez aspirinas)double aspirinis = 10.0;                                    

Tip
javaIn Java, a boolean value to store a value of: true or false is declared using boolean instead of bool.
En Java, un valor booleano que almacena: true o false es declarado usando boolean en lugar de bool.

Tip
Summary:
  1. Choose a data type that best represents the information that will be stored in the variable: bool, int, double, wstring, ...
  2. Choose a short name that best represents the information that will be stored in the variable
  3. Set the initial variable value
  4. End the sentence with a semicolon

Resumen:
  1. Escoje un tipo de datos que mejor represente la información que se almacenará en la variable: bool, int, double, wstring, ...
  2. Escoje un nombre corto que mejor represente la información que se almacenará en la variable
  3. Fija valor inicial de la variable
  4. Termina el comando con un punto y coma

© Copyright 2000-2019 Wintempla selo. All Rights Reserved. Sep 05 2019. Home